wtorek, 3 września 2013

META HISTORYCZNE KORZENIE MANIPULACJI

Proponujemy waszej uwadze kolejny fragment z nowej książki E. Fajdysza.
Nasz Świat i Wielowymiarowa realność na końcu czasów (część 8).

Meta historyczne korzenie manipulacji.

Aby głębiej zrozumieć meta historyczne korzenie manipulacji, opanowania przez duchy i psychoenergetycznego pasożytnictwa, należy wyjść za granice znanego nam trzywymiarowego świata i przejść do wielowymiarowego obrazu rzeczywistości, hierarchii subtelnomaterialnych światów.

W starożytnej cywilizacji zawsze postrzegano wydarzenia tego świata, jako lustrzane odbicie procesów, zachodzących w subtelnomaterialnych przestrzeniach światów Bogów i Demonów. Natomiast, wydarzenia, które odbywały się na Ziemi, tak samo wpływały na związane z nią subtelno-materialną rzeczywistość.


Właśnie dzięki takiemu bliskiemu połączeniu wzajemnemu powstała koncepcja meta historii, najbardziej rozwiniętą w pracach D. Andrejewa. Te same idee wzajemnego oddziaływania nie trudno zobaczyć w tantrycznych losach Kalaczakry, w legendach o Szambali i w innych starych tradycjach.

Z tego punktu widzenia i ludzkość w całości, i osobni jej przedstawiciele ciągle odczuwają na sobie oddziaływanie mieszkańców subtelno-materialnych światów. Jednak charakter tego oddziaływania może być całkowicie różny.

Wpływ jasnych nauczycieli, nauczycieli ludzkości trudno nazwać manipulacyjną. Oni nigdy na siłę nie narzucają swojej woli ani obecności, nie próbują podkupić, szanują wolność ludzkiej istoty, którą dał nam Stwórca.

Zupełnie inny obraz powstaje przy kontakcie z duchami światów niższych. Spotykamy tutaj najbardziej finezyjne formy manipulacji. To pokusy materialne, korzyści w zamian za podporządkowanie; i cała gama uciech cielesnych- seks, władza, bogactwo, zdrowie, młodość. Dla bardziej subtelnych to kuszenie wiedzą magiczną, nadprzyrodzonymi zdolnościami.

Poziomy ludzkiej psychiki umożliwiający opanowanie przez duchy i inne istoty.

Aby lepiej zrozumieć mechanizmy opanowania, rozpatrzmy najbardziej krytyczne do tego poziomy ludzkiej psychiki.

Można wyodrębnić trzy główne poziomy odpowiedzialne za nasze postępowanie.

To mechanizmy zlokalizowane w naszym systemie nerwowym. One tworzą złożony system hierarchiczny, na szczycie którego znajduje się świadome i nieuświadomione pragnienie, motywujące nasze zachowanie, emocjonalne centra. Na dole - najprostsze reakcje ruchowe, stereotypy zachowania, mechanizmy postrzegania.

Drugi poziom kontroluje i podtrzymuje wysoce uporządkowane mechanizmy postępowania. Przeciwdziała powstawaniu chaosu.

Szczególne znaczenie tej funkcji polega na tym, że nasze mechanizmy postępowania stanowią niezrównoważony system, który pozostawiony samopas bardzo szybko przemieszcza się w kierunku powstawania chaosu i traci zdolność do pracy.

Na tym polega zasadnicza różnica ludzkiej psychiki i współczesnych komputerów, które będąc systemami zrównoważonymi nie potrzebują żadnych mechanizmów regulacji.

W starożytnych tradycjach ten drugi antychaotyczny poziom postępowania zazwyczaj związany z tak zwanym subtelnym ciałem ( kanałami akupunktury i czakrami) i podtrzymaniem wysokiego poziomu energii życiowej.

Ten poziom określa zapas życiowych sił, naszą werwę, siłę pragnienia, motywacji.

Jeśli powstaje jakieś naruszenie w jego pracy, człowiek staje się pasywny, siła jego pragnień gaśnie, a postępowanie traci charakterystyczną dla niego możliwość uświadomienia. W ten sposób widzimy charakterystyczne przejawienie syndromu przewlekłego zmęczenia, charakterystycznego dla współczesnych rozwiniętych krajów.

W końcu trzeci, najwyższy poziom. Przechowuje głębokie archetypy postępowania, zazwyczaj znajdujące się za granicami zwykłego życiowego doświadczenia, określającego sens ludzkiego życia, jego pełnię, całościowość, najbardziej przejawiona w naszym duchowym i mistycznym przeżywaniu, na szczytach twórczej aktywności.

Właśnie z tym poziomem związana jest unikalność ludzkiej osobowości, to, co różni człowieka od maszyny, czyni go niepowtarzalnym. Na ile dobrze związany ten poziom z pierwszym poziomem, na ile dobrze kontroluje go, na tyle funkcjonuje twórczy, duchowy potencjał człowieka. Jeśli ten kontakt jest słaby, bądź przerwany, mamy do czynienia z człowiekiem biorobotem, którym kierują ślepe zwierzęce instynkty typowego nekrofila.

Większość duchowych i prawdziwie religijnych praktyk zorientowana jest na pogłębieniu tego kontaktu. Podporządkowaniu chaosu zwierzęcych instynktów wyższym duchowym celom, sublimacji ich energii do góry.
Wiele starożytnych tradycji wiąże ten górny trzeci poziom z nieśmiertelną duszą człowieka, jego reinkarnacyjnym, karmicznym doświadczeniem. Przy czym często mówi się o tym, że subtelne ciało ( drugi poziom) odgrywa rolę swoistego interfejsu – poziomu, który łączy, który realizuje połączenia duszy i ciała.

Zatrzymajmy się bardziej dokładnie na tym, jak odbywa się przenikanie demonicznych istot do naszego świata, i w jaki sposób odbywa się manipulacja i przenikanie do psychiki człowieka. O tym w części 9.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz