Proponujemy
waszej uwadze kolejny fragment z nowej książki E. Fajdysza.
Nasz Świat i Wielowymiarowa realność na końcu czasów (część 8).
Nasz Świat i Wielowymiarowa realność na końcu czasów (część 8).
Meta
historyczne korzenie manipulacji.
Aby
głębiej zrozumieć meta historyczne korzenie manipulacji,
opanowania przez duchy i psychoenergetycznego pasożytnictwa, należy
wyjść za granice znanego nam trzywymiarowego świata i przejść do
wielowymiarowego obrazu rzeczywistości, hierarchii
subtelnomaterialnych światów.
W
starożytnej cywilizacji zawsze postrzegano wydarzenia tego świata,
jako lustrzane odbicie procesów, zachodzących w
subtelnomaterialnych przestrzeniach światów Bogów i Demonów.
Natomiast, wydarzenia, które odbywały się na Ziemi, tak samo
wpływały na związane z nią subtelno-materialną rzeczywistość.
Właśnie
dzięki takiemu bliskiemu połączeniu wzajemnemu powstała koncepcja
meta historii, najbardziej rozwiniętą w pracach D. Andrejewa. Te
same idee wzajemnego oddziaływania nie trudno zobaczyć w
tantrycznych losach Kalaczakry, w legendach o Szambali i w innych
starych tradycjach.
Z
tego punktu widzenia i ludzkość w całości, i osobni jej
przedstawiciele ciągle odczuwają na sobie oddziaływanie
mieszkańców subtelno-materialnych światów. Jednak charakter tego
oddziaływania może być całkowicie różny.
Wpływ
jasnych nauczycieli, nauczycieli ludzkości trudno nazwać
manipulacyjną. Oni nigdy na siłę nie narzucają swojej woli ani
obecności, nie próbują podkupić, szanują wolność ludzkiej
istoty, którą dał nam Stwórca.
Zupełnie
inny obraz powstaje przy kontakcie z duchami światów niższych.
Spotykamy tutaj najbardziej finezyjne formy manipulacji. To
pokusy materialne, korzyści w zamian za podporządkowanie; i cała
gama uciech cielesnych- seks, władza, bogactwo, zdrowie, młodość.
Dla bardziej subtelnych to kuszenie wiedzą magiczną,
nadprzyrodzonymi zdolnościami.
Poziomy
ludzkiej psychiki umożliwiający opanowanie przez duchy i inne
istoty.
Aby
lepiej zrozumieć mechanizmy opanowania, rozpatrzmy najbardziej
krytyczne do tego poziomy ludzkiej psychiki.
Można
wyodrębnić trzy główne poziomy odpowiedzialne za nasze
postępowanie.
To
mechanizmy zlokalizowane w naszym systemie nerwowym. One tworzą
złożony system hierarchiczny, na szczycie którego znajduje się
świadome i nieuświadomione pragnienie, motywujące nasze
zachowanie, emocjonalne centra. Na dole - najprostsze reakcje
ruchowe, stereotypy zachowania, mechanizmy postrzegania.
Drugi
poziom kontroluje i podtrzymuje wysoce uporządkowane mechanizmy
postępowania. Przeciwdziała powstawaniu chaosu.
Szczególne
znaczenie tej funkcji polega na tym, że nasze mechanizmy
postępowania stanowią niezrównoważony system, który pozostawiony
samopas bardzo szybko przemieszcza się w kierunku powstawania chaosu
i traci zdolność do pracy.
Na
tym polega zasadnicza różnica ludzkiej psychiki i współczesnych
komputerów, które będąc systemami zrównoważonymi nie potrzebują
żadnych mechanizmów regulacji.
W starożytnych
tradycjach ten drugi antychaotyczny poziom postępowania zazwyczaj
związany z tak zwanym subtelnym ciałem ( kanałami akupunktury i
czakrami) i podtrzymaniem wysokiego poziomu energii życiowej.
Ten
poziom określa zapas życiowych sił, naszą werwę, siłę
pragnienia, motywacji.
Jeśli
powstaje jakieś naruszenie w jego pracy, człowiek staje się
pasywny, siła jego pragnień gaśnie, a postępowanie traci
charakterystyczną dla niego możliwość uświadomienia. W ten
sposób widzimy charakterystyczne przejawienie syndromu przewlekłego
zmęczenia, charakterystycznego dla współczesnych rozwiniętych
krajów.
W
końcu trzeci, najwyższy poziom. Przechowuje głębokie
archetypy postępowania, zazwyczaj znajdujące się za granicami
zwykłego życiowego doświadczenia, określającego sens ludzkiego
życia, jego pełnię, całościowość, najbardziej przejawiona w
naszym duchowym i mistycznym przeżywaniu, na szczytach twórczej
aktywności.
Właśnie
z tym poziomem związana jest unikalność ludzkiej osobowości, to,
co różni człowieka od maszyny, czyni go niepowtarzalnym. Na ile
dobrze związany ten poziom z pierwszym poziomem, na ile dobrze
kontroluje go, na tyle funkcjonuje twórczy, duchowy potencjał
człowieka. Jeśli ten kontakt jest słaby, bądź przerwany, mamy do
czynienia z człowiekiem biorobotem, którym kierują ślepe
zwierzęce instynkty typowego nekrofila.
Większość
duchowych i prawdziwie religijnych praktyk zorientowana jest na
pogłębieniu tego kontaktu. Podporządkowaniu chaosu zwierzęcych
instynktów wyższym duchowym celom, sublimacji ich energii do góry.
Wiele
starożytnych tradycji wiąże ten górny trzeci poziom z
nieśmiertelną
duszą człowieka, jego reinkarnacyjnym, karmicznym doświadczeniem.
Przy czym często mówi się o tym, że subtelne ciało ( drugi
poziom) odgrywa rolę swoistego interfejsu – poziomu, który łączy,
który realizuje połączenia duszy i ciała.
Zatrzymajmy
się bardziej dokładnie na tym, jak odbywa się przenikanie
demonicznych istot do naszego świata, i w jaki sposób odbywa się
manipulacja i przenikanie do psychiki człowieka. O tym w części 9.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz